juliamaria

Alla inlägg under maj 2013

Av Julia - 6 maj 2013 19:01

Hejsan allihopa!


Idag var det jääääättevarmt ute. Jag tror till och med att det var över 20°C fast jag vet inte så ni ska inte lita på det. Det var i alla fall soligt i hela Sverige. Det var vad de sa på väderkanalen. Inte för att jag kollar på vädret.... :s Vi hade i alla fall idrott ute idag. Vi håller på med bollsporter. Kanske inte min starkaste sida... Idag blev det då det alla killar ( speciellt killar, kanske några tjejer ) väntat på, nämligen fotboll. Ja, du hörde rätt, fotboll. Fotboll är väl den mest typiska och almänna sporten i Sverige. Inte riktigt min smak men det är ganska kul ändå. I alla fall när man är så duktig som jag. Nä jag bara skoja ;D Jag är nog inte den bästa i laget men jag försöker i alla fall hänga med. Jag är ganska snabb på att springa, sen om jag får med mig bollen är en annan sak. Idag så var vi laget utan några färgade band och vi spelade mot det gula laget. William ( en kille i mitt lag ) hade bollen och var vid mål. Våran fotbollsplan ligger nästan precis vid skolans parkering. Mitt i mellan finns ett litet staket. Staketet kanske är ungefär 130 cm eller nåt sånt. I alla fall så skulle William skjuta på mål men missade. Jag stog ungefär vi mitten av målet och väntade. Jag förväntade mig inte direkt att han skulle passa mig. Nu tror ni att han gjorde det va!? Nä, det gjorde han inte men när han missade målet studsade bollen på staketet och praktiskt taget lade sig framför mig. Jag tänkte inte riktigt men jag bara sparkade till den lite. Inte en sådan där cool spark med vristen utan en liten tåpaj. Bollen flög då mot målet och in under målvaktens ena arm. JAG GJORDE MÅÅÅÅÅL! ( Nära att jag sprang och slet av mig tröjan som Ronaldo.... Nä jag bara skoja igen! ). Inte ett proffsigt mål men jag tror att jag såg ut ungefär så här när jag sköt:

 

Haha proffsigt va!?

Det var nog tyvärr allt jag hade att berätta om dagen.

Titta gärna förbi igen!

 

PS. kolla min nya omröstning om favo-outfits också!

Av Julia - 3 maj 2013 18:00

Hej allihopa!


Idag var sista nationella provet för hela året! Nästa blir väl i 9:an. Och det är ju några år kvar. Än så länge får jag väl säga att det gått väldigt bra. Jag har fått A på de prov jag fått tillbaka ( svenska, matte och kemi ). Nu väntar jag bara på engelska och religionresultaten. Jag är väldigt glad att de är över. Ganska nervöst är det ju när man vet att nästan hela terminsbetyget hänger på det enda provet. Speciellt konstigt känns det väl när man inte ens kan plugga till det ;) Nu är jag i alla fall lugn och kan andas ut... Idag gjorde jag religionprovet. Inte för att det kändes så mycket som religion men ändå :s. Det handlade mest om rätt & fel, mobbning och kränkning. Men jag antar väl att det har med människans moral att göra. hade ändå önskat att det kunde varit lite mer "religion" i det hela ;(. 


Det känns konstigt att det är fredag idag! Känns nästan som tisdag eftersom vi var lediga i onsdags. I kväll ska jag nog inte göra något särskilt. Sitter och väntar på att Elsa ska komma från sin träning så att vi kan äta lite kvällsmat. Hon borde komma om typ en kvart. Vi kanske sätter oss och tittar på " Pretty Little Liars " bara vi två ikväll. Fast vi får väl se. Mamma och hennes kille är ju också här. Kanske inte så trevligt att lämna dom där ;) Mamma är ju trots allt den bästa mamman i världen ;D. Imorgon blir det lite party också! Whop whop! Ska nämligen till Klara på tjejkväll. Vi äter nog lite pizza och bara myser. Fem andra tjejer kommer också. Fyra från våran skola. Det skulle kommit en till men hon ska vara med i volleyboll-SM! Hoppas det går bra för laget! Nästa vecka blir liksom den här ganska kort. Vi är ju lediga på både torsdagen och fredagen.


Tillbaka till dåtiden. Jag har ju haft den där omröstningen ganska länge nu men jag har liksom inte hunnit ta bort den och göra en ny. Jag lovade ju att lägga ut en bild på mig i frisyren ni röstade fram! 33.7% röstade på fläta och 66.3% röstade på utsläppt. Jag tog bara en snabb bild. Orkar inte fixa till det så mycket men här är den i alla fall!:

 

Jag vet att posen är lite uttjatad men hade slut på ideér och ville testa den!

Ha det bra!

 

Av Julia - 2 maj 2013 18:23

Heeej allihopa!


Igår var vi lediga! Tjihhiio! Dagen tillbringades tillsammans med min bästa bästis Wilma. Vi tog bussen in själva till Borås och shoppade hela eftermiddagen! Vi var inne på massor av affärer bl.a GinaTricot, Glitter, Kicks och Kappahl. Inte för att jag köpte något då men... Jag hade mina egna pengar och de slösar jag helst på andra. T.ex födelsedagspresenter och julklappar. Måste nog komma på ett bra sätt att börja tjäna lite stålar på. Kanske ska börja sommarjobba nästa år. Börjar väl troligtvis med något enkelt då som... jordgubbsplockning? Det är ju en populär första start. Wilma köpte i alla fall ett skitsnyggt halsband på Glitter. Det var med en uggla på. Såg ut som något sånt här:

  Hiss eller diss?

Efter det åt vi mjukglass! Det blev med lite daimkule-topping också! Yummie! Här är massor av härliga bilder från vår tur igår!

 

 

 

 

 

Så det var allt! Ses imorgon... Förhoppningsvis! ;)

Ha det bra! :)

 

Presentation


- Julia - 12 år - Konståkning - Vänner -

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Hänger du här ofta eller?
 Ja såklart!
 Nej varför skulle jag?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards